2009. január 9., péntek

Filmek....

Barbi kivánságának teszek eleget ezzel a válasszal.
Hm... életem meghatározó filmjei ?
Lehet hogy most rossz képet festek magamról, de csak halkan merem mondani
nekem nem nagyon van ilyen. / de legalább őszinte vagyok /
Mikor középiskolás voltam, tanítás után megrohantuk körúton lévő Zrinyi mozit
és két forintos diák jeggyel megnéztük a délutáni előadást, közben nagyokat röhögtünk
akkor is , ha nem kellett.
Itt láttam sok magyar filmet, amik a közhiedelemmel ellentétben nagyon jók is
tudnak lenni, vagy talán csak akkoriban voltak jók ?
Tettszett, de nem meghatározó pl:
Kárpáthy Zoltán , Egy Magyar Nábob , A fekete város, Körhinta, A Tizedes és a
többiek.
Itt láttam az NDK. Helga -t és a svéd Kamaszkorom legszebb nyara- t,
mindkettő 16 - os karikás volt, és szigorúan kérték a személyit.
Fiatal felnőtt korom színhelyén két számba jöhető mozi volt, a Tátra, és a Kossuth
ott több feledhető filmet is láttam, de ide már nem csak a film kedvéért mentünk.
No azért nem kell mindjárt a legjobbra gondolni ! vigyázni kellett mert sok volt
az ismerős, és Anyukám másnap mindent tudott volna. Igy is.

Aztán jöttek a gyerekek, és a gyerek filmek, nagyon aranyos és megható pl:
a Fekete fülű fehér Bimm, egy kutyusról , a kutya hűségről szól. Lehetne tanitani
rá embereket is.

Lehet hogy kicsit , hát hogy is mondjam szertelennek tűnő, de mi jókat tudtunk
nevetgélni a nagy kamasz gyerekekkel is igy együtt nevettük át a Gyaloggalopp- ot
a Nagy Lebovszkit, és Roncsfilmet, és a Tanút.

Aztán már ketten a Corvinban megnéztük a Schindler listáját, és A napfény izét.
Ez is már jó pár éve volt.
Mióta kiköltöztünk a nagy faluból, a kicsi városba nem voltunk moziba.
Bevallom nem is hiányzik.
Esténként a papa lent TV- zik vagy azt hallom, hogy lőnek szaporán,
vagy operálnak valakit, vagy cifrán káromkodnak.
Ez engem nem érdekel. Nem szeretem, nem akarom.
Helyette beülök a kuckómba, varrok, és közben szól a rádió, onnan ide látok a gépre
is . Ez az én mozim manapság.

Szivesen olvasnám Juhizs és Marika monológját ez ügyben.

3 megjegyzés:

Barbi írta...

Köszi! Szerintem is jók voltak a régi magyar filmek. Azért akad a maiak között is jó. Én is leginkább a monitort nézem, ha a tévét, mostanság többnyire az ismeretterjesztő csatornákat. Amiket leírtam, nem életemet meghatározó filmek, csak nagyon szeretem mindet, jó néha kikapcsolni velük.

Kaoka írta...

Nézz be hozzám. :)

Zsuzsi írta...

Egy naaagy, baráti ölelés vár Rád itt: http://szkrep.blogspot.com/2009/01/bartsg-oklevl.html