2009. január 21., szerda

Ki mit tud ?

Ki mit tud a trigliceridről ?
Én annyit, hogy ez a vér zsír szintje, és ha sok akkor az nem jó.
Lerakodik az ér belső falára, meg keményíti , összeszűkíti azt, és csúfos vége lehet.
Pláne ha az ember annyira édes, hogy még a vére is az, plusz rizikó faktor.

Nem zabálok zsíros cupákokat, évek óta valódi olíva olajjal főzök,
előnyben részesitjük a zöldségeket, nem tudom mikor vettünk cukrot.
A gyógyszereket rendesen szedem, vitaminokat , teákat, gyógyhatású készitményeket
mindent csatasorba állitottunk, kipróbáltunk.
A koleszterint sikerült normalizálni, a cukor értékét ugy ahogy, de ez a fránya
triglicerid kifog rajtam.
Először / régen / kétségbe estem, de most már belefásultam.
Ugy érzem hiába teszek meg mindent nem javul.
Hátha jár erre valaki aki tutit tud mondani.
Várom a hozzáértők véleményét.

16 megjegyzés:

MARIKA írta...

Probáld ki hagyd el a gyogyszert ,nekem sem jo a koleszterin el olvastam a gyogyszer mellékhatását nagyon hosszú volt a lista rá jöttem még több nyavaját kapok .

Amaranta írta...

Sajnos segíteni nem tudok, mert nem értek hozzá, de szerintem is valamelyik gyógyszered a ludas, legalábbis anyukámnál az szokott lenni.

Megbeszélted az orvosssal, Nem ajánlott másikat?

bruercsi írta...

Én csak drukkolni tudok Nektek a távolból, mert érteni nem értek hozzá! Nagyon jó hallani, hogy így vigyáztok magatokra, ez példamutató!!!

mmama írta...

- " nem ajánlott másikat " ?
a tavalyi leletemnél én kérdeztem meg hogy erre nincs valami gyógyszer ? mert az 1,7 lehetséges helyett 14
volt az érték !!!!

Ercsi a drukk jólesik, igen sok mindent tudatosan csinálunk, mert muszály, a szüleim is igy......
És én is mindjárt annyi idős leszek,
mint Ők voltak.

Ezen a téren peches vagyok, a sziv
katéterezést 4 x nem tudták megcsinálni az Országos Fő Helyen.

Már szinte kivűlröl tudom szemlélni
a tehetetlenséget.
Nem félek mert volt időm felkészülni mindenre, de még
szeretnék sokat varrni.

Ma este megyek vissza a papirjaimmal, majd referálok.

Bea írta...

Interneten nézted már? Én sajna elfelejtem a kémiai elnevezésket, meg összefüggéseket, de valami halványan rémlik, hogy anyagcsere probléma lehet. Az antioxidánsok tudják visszafordítani a folyamatot. Halolaj kapszula...
Remélem, jól emlékszem.

mmama írta...

Bea ! megvolt.
Vissza forditásról nem lehet szó, csak lassitásról.

Abile írta...

Sajnos segíteni nem tudok, de én is nagyon szeretném, hogy még sok-sok szépet varrjál a magad és a mi örömünkre is!

Amaranta írta...

Ezt a cikket találtam, de biztosan ismered:
http://www.hungarowellness.hu/index.php?item=magazin&id=188

A nagyrészét már megtetted, viszont nem olívaolajat ajánl, hanem: repce, dió, búzacsíra, szója, len olajat, mert ezeknek magas az omega3 tartalma. Az olívaolaj, (bár lehet, hogy félre értettem), inkább emelheti a szintet.

Bea írta...

Ezt sajnálom. És gaszrtoenterológus? vele is beszéltél már?

mmama írta...

Bea Drága nem a gyomromnak van baja,
hanem a szivemnek és az ereknek.

Bea írta...

Hát, sajnos abban nem vagyok szakértő. Csak a táplálkozás minden szervünkre kihat, ezért írtam. Nem ismertem a betegségedet részletesen. De sajnálom, hogy így alakult. Igaz, nekem is vannak problémáim...
Sz@r dolog.
Nekünk egy rokonunk szívsebész Szegeden- az Anyósommal csodát művelt. Bár neki infarktusa volt, de valami rémlik, hogy ő is meszesedett is még ráadásul.

mmama írta...

Nekem ez örökletes, ezért is vagyok
véglegesen leszázalékolva.
Hát ez van....
Szerencsére egy évben egyszer
küld el vizsgálatokra, aztán visszatérek a megszokott kerékvágásba, ugyanis nincs betegség tudatom.

Bea írta...

Sajnálom. Pedig olyan vicces a profilodban, hogy közgazdasági végzettséggel rendelkező női szabómester!
Ilyent én is írhatnék: hitoktatói diplomával rendelkező marketinges, művészeti menedzser és textilművész. :)
Sosem tudom, hogy mit írjak, mondjak, mi a foglalkozásom.
Akkor a továbbiakban a lehetőségekhez képest a legjobbakat kívánom neked!

mmama írta...

Te is jól összeszedted az iskoláidat akkor.
Nekem az élet hozta igy, ami oda van irva az igaz,meg a végleges nyugdij is. Ez utóbbival nem tudok dicsekedni
mert még dolgozhatnék.
Köszönöm a jókivánságokat.

Nem különben Mindenkinek !

Péter bácsi írta...

Nekem is magas állandóan a triglicerid, de nem foglalkozom vele és nem is vonok meg semmit magamtól. Lehet gyógyszer mellékhatás és az is hogy régebben is magasabb volt az érték, de az öregek nem tudták ezt és mégis eléltek 80 évig.Neked is van még 25 éved mami!

mmama írta...

Kedves Péter úgy legyen, szivesen elböködök még annyit.