2009. május 26., kedd

HORDÓ!!!!


Mint azt igértem ha a hordó megjelenik lehet szónokolni, véleményt nyilvánítani,
gondolatokat összefoglalni a felvetett témában.
A minap vásárlás közben lettem figyelmes egy számomra vissza taszító képnek.
Egy korombéli jó átlagos külsejű hölgy állt a finom pékárus rekeszeknél egy multiba.
Derékig elmerülve a csokis sütik között két kis kezével darabról darabra kajtatva
a csücskökön megbúvó kitüremkedett jól megsült csoki gyürkéket, tudjátok ami olyan
finom tud lenni pláne ha friss a süti. És mohón tömte be a szájába amit a kis markában már össze gyűjtött. Dél idő lévén sehol senki a környéken csak én.
Néztem egy darabig , mikor rám emelte a tekintetét nem tudtam nem megkérdezni
tőle csak annyit hogy : finom ? A hölgy vont egyet a vállán és vissza sziszegett
ííígen fíínooom !!!! És rám grimaszolt.
Bennem meg olyan gondolatok tolultak fel hirtelen hogy azt az x db sütit még
megveszik , és ami rosszabb meg is eszik mások, oda adjuk a gyerekünknek,
unokánknak, elvisszük a betegünknek uram bocsá ' mi magunk esszük meg.
Azzal a plusszal amit a hölgy rátett, a lenyalt kezéről.Meg amit még nem láttunk!
És nem tudjuk hogy hol szedjük össze a nyavajáinkat.
Közben a csipesz és a cédula ott lóg : kérjük a süteményeket a csipesszel megfogni.
Na jó most lehet rám mondani hogy ejj de finnyás vagyok .
Meg azt is lehet kérdezni hogy én is mindent csipesszel.............. ????????????
Neem nem , de vannak az illendőségnek is határai , pláne ha már az ember
mint a hölgy is kenyere javát már megette, bizonyára csipesz nélkül.......hm....
Vagy ez is a modern korhoz tartozik ? Én vagyok nagyon agyi szűkült ?
Ugyis annyi mindent megeszünk E akármik formájában még ezt is ?
Ti hogy érzitek magatokat ha ilyet vagy hasonlót láttok ?



18 megjegyzés:

Gabella írta...

Ilyen helyzetben hasonlóan érzek! Viszont azt hiszem, nem vagyok elég merész, hogy oda is szóljak. De tudok ám rondán és szúrós szemmel nézni! Pont az ilyenek miatt kell csomagolni a péksütiket, és kifizetnünk a plusz szemetet! Elég szomorú...

Julcsi írta...

Ez kérem bunkóság a javából. És ha lenne merszem, meg is mondanám neki. De nincs, ezért csak halkan teszek egy megjegyzést. Aztán 2 napig lelkiismeretfurdalásom van, mert mi van, ha meghallotta...

Ejjkukk írta...

Oh! Hát én az ilyeneknek nagyon erőseket szoktam mondani! Sőt nem csak az ilyen nyilvánvaló dolgokért is kiakadok: Patak parton játszottunk a játszón, még egy hónappal ezelőtt, majd lányom észrevette a patakban térdig mászkáló nagyobb fiút (kb. 6 éves volt)! Megkérdeztem a gyerektől, hogy nem fázik-e, merthogy nekem a kezem lefagyott, amikor belenyúltam, mire ő: nem! Kérdezem anyukája merre van, megmondta, én meg odamentem hozzá és szépen elmagyaráztam neki, hogy attól, hogy ő tök hülye és szélben, hidegben engedi a gyerekét vízben járkálni, mi még nem szeretnénk. Ugyanis ragad a hülyeség, és igazán érdekesnek tartják a kicsik, hogy lehet a vízben járni.

No de sok ilyen eset van, én meg tényleg kiakadok, mióta Gréta megvan! Miért nekünk kelljen szívni mások ostobasága miatt? ááááhh

Abile írta...

Ez valóban csúnya dolog, de számomra ez is az a kategória ami ellen nem tudok tenni. Persze lehet szólni, csak gyanítom, hogy én rosszabbul érezném magam, mint akinek a megjegyzést szántam :o( Én is igyekszem előrecsomagolt, de még inkább pékségben vásárolni, ahol az eladó adja az üvegpultból, amit kérek... bár, hogy előtte mi mindent csináltak vele azt így sem látom... szerencsére!

Barbi írta...

Én bizony megszólítottam volna. Ez nem finnyásság, ennyi higiéniai igény mindenkiben kellene, hogy legyen. Nem szoktam én sem csipesszel fogni, nézegetem, és amelyik tetszik azt megfogom és megveszem. Nem fogdosom össze a többit. Tényleg, mi mindent nem látunk, amit megeszünk! Tesóm a Tescoban dolgozik, a kamerás szobában és mindent lát! Azt mondta, meg ne vegyük, ami nem csomagolt, egyes emberek (nem részletezem pontosan kik, sejthetitek) lenyalogatják a péksütiről a cukrot...

mmama írta...

Úgy látom nem vagyok egyedül.
Mi " hivatalból" nem ehetjük az ilyesmit nem is veszem meg, de ha
jön utánam egy kismama és a gyerek kezébe nyomja ???
A szólás nálam a kor előre haladtával
egyre többször fordul elő.
Fiatalabb koromban én is nyuszi voltam, mostanra sikerült el szipirtyósodnom, gyanítom az engem körül vevő világ is az oka többek között.

Jaaj Barbi ne is mond !

hetszepsegukiralylany írta...

Huh, de sokszor láttam ilyent. Kedvesen oda szoktam szólni, hogy ott jobbra, azt még nem taperolta meg... nehogy kifelejtse.
Amúgy gyűlölöm az ilyesmit, nem tudom milyen lelkületük van ezeknek a mindent összetapogatós embereknek. :o(
A fentiek miatt is kenyeret és süteményt otthon sütünk.

Nyafkamacska írta...

Engem is felháborít az ilyesmi. Van amikor beszólok, van hogy csak úgy jó hangosan magam elé.
Egy hiperben pogácsát akartam venni és a tárolóból kivett darabban ott voltak a fognyomok :-(

Kicsoda írta...

ne vicceljunk mar!! Ez nem a `hulyeseg` kategoria!! Az hogy mit csinaltam volna nem egyertemu.
Azokra az autosokra, akik a stop tabla es zebra elott nem lassitanak egy idoben rauvoltottem el kiosztottam, mert az eletveszelyes. Na ennek az eredmenye, hogy Barni megall az uttest kozepen es kiabal,hogy `hulye autos`:-)
De szo nelkul nem hagytam volna, talan `szepen` karon fogom es zacskoba rakatom vele,amiket osszetaperolt es megvetetem, de tuti odahivom a boltvezetot, vagy mit, es ha nem csinal semmit megfenyegetem az ANTSZ-szel. ez nem neveletlensegi kerdes ui.

Katica írta...

En egyszer a Tescoban egy vàsàrlàsra kiàllitott muanyag konyhai szemeteskukàban (szemeteskukàt akartam venni) egy leràgott, beledobott csirkecsontot talàltam. Szòltam az eladònak, el is hoztàk onnan, de azt mondta, hogy ennèl vannak durvàbbak is.
Itt nàlunk (Olaszorszàgban) napi szinten talàlkozok ilyenekkel. Az olaszokba semmi jòmodor nem fèr, hangosak, lökdösődők, neveletlenek. Itt nem az az èrtèk, ha figyelembe veszed a màsik embert, hanem ha minèl jobban àtvered, egyèbkènt baleknak nèznek. Ezèrt csak a becsomagolt àrut veszem èn is meg, vagy a vàlogatòs gyumolcsot jò alaposan megmosom itthon (amùgy is megmosom).
Làttam màr olyat is, hogy valaki beletüszkölt a cseresznyèk kozè, aztàn nyugodtan tovàbb vàlogatott, ès senkinek eszèbe se jutott, hogy ràszòljon, mindenki tok nyugodtan vette az esemènyt, mèg csak szùròs szemmel se nèztek rà!!!! Sot, ha èn szòltam, akkor nem èrtettèk, hogy mit akarok!!!!

MARIKA írta...

Nagyon felháboritó az ilyen viselkedés. Én körbe tapiztam volna egy sütit, és azt adtam volna a kezébe. EZT MEG TE VEDD MEG !!Ezért sütök magam ,mert a három napos is jobb mint egy agyon fogdosot valami péksüti .Tele EEE -vel

Tigrislilijom írta...

Még cifrábbat is láttam, kicsi pékség előtt. Testi épségem veszélyeztetettségének érzése miatt nem szóltam (ráadásul kisgyerekkel voltam). Azóta (kb. 8 éve) otthon sütöm a kenyeret rendületlenül (ha nem sikerül valami miatt időben nekiállnom, akkor csakis csomagoltat vagyok hajlandó megvenni).
Ez szerintem sem illetlenségi kérdés.

Péter bácsi írta...

Jó sztori, el tudom képzelni hogy meglepődtél!
Nem feledkeztem ám meg az ajándékról az ősszel pótolom.

mmama írta...

Péter bácsi !
Én nyugodt vagyok ha Te ígértél
valamit az úgy is lesz .

Kezdek megkönnyebbülni nincs velem
nagy baj, ha ennyien egyformán
gondoljuk.

Mi is itthon sütünk mindent a diéta
miatt, én ott és akkor azokra
gondoltam akik megveszik, és sokan vannak ám.

Do-Mi írta...

Jajj de jó,hogy "idetévedtem" Péterbácsitól.
S ha már idetévedtem felállok én is a "hordó"-ra "elszólni" magam.
Rájöttem (hogy pletyozzak!): Az én Asszonyom is olyan mint Önök !
De neki nem mondom meg ! Neki továbbra is marad a régi szöveg: "Te más vagy mint a többi Nő!"

Igazán kedvesek ! Mindenkinek (Péteren kivül !ha-ha) kézcsókom !

evanet írta...

Ez nagyon visszataszitó dolog. Számtalanszor láttam én is, a pékáruk kozott a kedves vevok áttapogatják a zsomléket, kifliket, melyik a puhább, és olyankor elgondolkodom, ha csomagolt kenyerunk van,/én mindig ezt veszem mert higénikusabb/, miért nem lehet becsomagolni a péksuteményeket is, nem kekeckedem, de sokkal egészségesebb lenne

mmama írta...

Kedves Do-Mi ! nyugodtan használd
az íratlan szabályt és tegeződj.
Ez itt megszokott dolog, senki nem sértődik meg érte.
Örülök hogy idetaláltál.
Asszonyodhoz gratulálok.

mmama írta...

A " hordó " működik !
Mindenkinek köszönöm aki vette a fáradtságot és képletesen felmászott rá , hogy elmondja a véleményét.
Máskor is ide gurítom.