2009. október 11., vasárnap

Ronda és finom meleg..............


.....lesz ez a gyapjú kabátka, ha egyszer elkészül.
Az idő szerint rá kell hajtani nagyon, mert ma már elég barátságtalan a nap.
És a helyzet egyre fokozódik.
Vége az aranyló ősznek, jönnek a ködös párás nem szeretem napok.
De nem szereti ám a cinege madár sem...........
Lassan megtöltöm maggal a madár etetőt is.

A cinege cipője .

Vége van a nyárnak,
hűvös szelek járnak.
Nagy bánata van
a cinege madárnak.

Szeretne elmenni,
Ő is útra kelni,
de cipőt az árva,
sehol sem tud venni.

Kapkod fűhöz , fához,
szalad a vargához,
fűzfahegyen lakó
Varjú Varga Pálhoz.

Azt mondja a varga:
nem ér rá most arra,
mert Ő most a csizmát
nagy uraknak varrja.

Darunak, gólyának,kár-kár
nem ilyen akárki fiának.
Daru is gólya is, útra kelt azóta
a búbosbanka is.

Csak a cinegének szomorú az élet
nincsen cipőcskéje máig sem szegénynek.
Keresi kutatja, repül gallyról gallyra
kiscipőt, kiscipőt , egyre csak azt hajtja.

Móra Ferenc

Ezt a verset ötvenhárom évvel ez előtt tanultam meg még olvasni sem tudtam.
Számát sem tudnám megmondani hányszor és hány gyereknek mondtam el ennyi idő alatt. Szívesen hallgatták-hallgatják.
Nekem a mai napig kedves, hiába gyerek vers.
Vagy én vagyok infantilis...............?

5 megjegyzés:

bruercsi írta...

Nem ronda, de biztos meleg lesz...
A cinkés vers tényleg kedves kis vers, jó, hogy eszembe juttattad! :)

Mszabu írta...

Ezer éve nem olvastam,hallottam ezt a kedves verset.Köszönöm.Bizony,sajnos jön a hideg...

Nyafkamacska írta...

Szegény kicsi cinege :-( Nem varrsz neki egy cipőt?
Jó is, hogy említed a madáretetőt. Bizony fel kell tölteni. Elő kell keresnem a madáritató tálat is.

Zsófimamája_Gabi írta...

Szeretem én is ezt a verset. Fanni lányom középső ovis korában a Zengő ABC-t fújta, így nagy előnnyel indult, mikor iskolában meg kellett tanulni kívülről.

Jó meleg lesz a gyapjas:))

evanet írta...

mammka koszi ezt a verset.
Visszarepitett az idoben rendesen. Gyerekkorom kedves verse. Jó volt egy kicsit nosztalgiázni.
Még alapsuliban meg kellett tanulnunk, de valahogy ez a vers nagyon megmaradt bennem.