2009. november 29., vasárnap

Első vasárnap.......







Igen eljött a várakozás első vasárnapja.
Fellobbanhat az első gyertya lángja, melegséget hozva a tekintetekbe és a szívekbe.

Ám még közben , főleg a gyerekek számára jön a várva várt Mikulás.
Szombaton este minden cipő és csizma ragyogjon , és kint legyen az ablakban.
Mert jön a jó öreg szakálas és kinek kinek érdeme szerint hoz ajándékot .
Nálunk is jön , de az én hócipőm már amúgy is tele van, ezért ki sem teszem mert még ki talál csordulni:)) és akkor kész a baj..............
Egyébként is az én Mikulásom már elérkezett a cél állomásra ahol a szolgálatát teljesíti.Teljességgel ehetetlen , de igyekeztem " fogyasztható"- ra készíteni.
Lábszárvédője kesztyűje, sapkája és sálja kötött modell.
Palástja alatt csak térdig érő alsó van. De amúgy teljesen szolíd .Még a zsákja is kicsinyke.
Ő látható a mellékelt képeken.

Amúgy tettem egy "Mikulás néző " túrát nem csak a megákban ami nagyon hervasztó volt.
Csokoládé fronton dömping van, de milyenek ?
Azt írja a címke : tejbevonó massza, vagy nugát szerű ,vagy kakaós massza .
És rengeteg E. akárhány van felsorolva.Igaz elérhető áron.
De láttunk olyan előre csomagolt zacskós ajándékot amiben húsvéti tojás volt !?
Van másik pólus is, a méregdrága svájci és hasonló minőségű valós tartalommal rendelkező összetételű, ám keveseknek megfizethető árú.
Nagyon úgy tűnik fel van adva a lecke, keveset és márkásat, vagy sokat és mindegy milyen minőségűt, csak lássa a szomszéd hogy a mi ablakunkban mekkora csoki mikulások vannak.
Van ismerősünk aki tízezerért vesz játékot mikulásra. Mi lesz karácsonykor?
Kár elfakítani azt az ünnepet.Szerintem.
Mi az első verziót választottuk, keveset és márkásat. Sok mindenkitől kapnak
csokoládét az unokák, nem fognak nélkülözni, sőt van olyan amit nem is esznek meg.
Sokkal jobb volt látni azt hogy valamelyik este az asztalnál ülve nem tudtam elég gyorsan pucolni a mogyorót Nekik, csip-csip mint a csibék csipegették fel ahogy pucoltam. Valahogy feledésbe merült ami az én gyerekkoromban volt természetes.
Aszalt gyümölcs, mogyoró, alma, narancs, persze utóbbi csak ha kapható volt!
És egy kicsi csoki. De ez már nem menő !
Minden családban erre is megvan a kialakult szokás , tanácsot adni nem lehet.
Én csak a tapasztalataimat soroltam fel.És meggondolva vettünk kis terjedelmű jót.
De jó lenne ha minden gyereknek meg adatna egy tisztességes mikulás csomag!

Hm... a felnőtteknek nem kívánom, az sokba kerül, mi már kaptunk egyet az idén,
pedig még nem is volt ilyen közel a mikulás:)) hiába na vannak nyári mikulások is,
és mindenhol pillanatok alatt ott teremnek pedig milyen messze van Lapp Föld :))



9 megjegyzés:

Lonci írta...

Szenzációóóóóós, nagyon-nagyon tetszik a Mikulásod:) A kísérő szövegen jókat derültem:))
Kellemes hétvégét:)

Zsukka írta...

Nagyon-nagyon édes a Mikulásod :o)!!! A kevés, de jó minőségű ajándékkal pedig teljesen egyetértek!

Tigrislilijom írta...

Ez a Mikulás egy TÜNEMÉNY! Jobb ajándékot el sem tudnék képzelni ;-))

És nálunk a csip-csup csomag megy, aszalt gyümölcsökkel, mogyoróval, ahogy azt kell :-)
Sok puszííííí!!!

Nyafkamacska írta...

Szuper a Mikulásod!
Azért remélem nem fázik meg egy szál gatyával a köpenye alatt :-)

Minőségi. Kicsike csoki mikulás, de az jó féle. Mogyoró, mandarin, házi mézespuszedli kerül a csomagba.

Pár éve megkaptam a sógornőmtől a gyerek ajándékfiguráit. Nagy szatyornyi, hatalmas, csicsás figurák. Még sütibe beletördelve is ehetetlenek voltak.

Luna írta...

Szia :)

A Mikulásod fantasztikus! (Mint minden lény, akiket megalkottál!:))

Csokira azt tudnám Neked mondani, hogy nézz körül még itt:
http://edessegszakbolt.hu/

Ez itt van a Vágóhíd felől a Vaskapu utcában. Jóval olcsóbban lehet megkapni a csokikat, vannak drazsék, dunakavics 830 huf/kg ami nagyon jó ár, boltban a 10dekás kerül 130hufba. Akár Te magad ilyenekből egy bőségkosarat is össze tudnál állítani :)De vannak télapók is.

bruercsi írta...

Szívemből szólsz, ismét!
Inkább kevesebb minőségi, mint sok gagyi. A kukának minek vegyek csokinak mondott izét...?
Egyszer belefutottunk egy tejbevonómasszás izébe, hát..., ha ettem már rosszat... PHUJJJJ!!!
Alig győztem semlegesíteni a számízét!

mmama írta...

Széles a skála, tényleg van választék mindenből, csak pénz legyen.Viszont a bőség zavara rákényszeríti az embert a józan döntésre.
Most lehet mondani hogy nem ez a legnagyobb problémánk.
Persze hogy nem ez, de ha onnan nézzük mit etetünk meg jövőnk zálogaival, már más a leányzó fekvése.

Luna ! Ismerem a Vaskapu utcai
üzletet, ott laktam és dolgoztam
a IX. ker- ben mielőtt ide költöztünk. Mi hivatalból nem ehetünk édességet, amennyivel kedveskedni akarunk annyit meg veszünk.
De jó az ötleted, remélhetőleg
aki itt elolvas az él a lehetőséggel.
Azelőtt mi is jártunk oda.
Tényleg megéri.

Ibcsy írta...

Nagyon klassz lett a Mikulásod!
Nálunk régi fajta mikicsomag lesz. gyümölcs, mogyoró, egy kis játék:-)

Juhizs írta...

Én azon vagyok kiakadva, hogy kirakják az ablakba a sok-sok Mikulást, és úgy is maradnak - nyár elejéig sokszor ott rohadnak.
De, tényleg az a lényeg, hogy látszódjon, hogy milyen sok volt belőle...:-(