2009. december 28., hétfő

Leltár miatt nyitva............

Az üzletek is leltároznak , a pénzvilág megállapítja mennyivel növekedett
az extra profit . Én csak itt számolok el magamnak az évvel.
Tudva azt hogy semmilyen profit nem fenyeget:))
Mikor én könyvelni tanultam Dezső bá' a szigorú könyvvitel tanár
mikor kinyittatta velünk a kétoldalas francia kockás kilenc darab nagy
T betűvel ellátott, általunk csak akasztófának nevezett könyvviteli alap lapot
és rájött hogy csak a hetesig tudjuk a neveit a T betűknek két teljes órán keresztül hangosan kántáltatta az egész osztállyal : nyócas oszlop veszteség, kilences oszlop
nyereség, és újra meg újra...............
Meg is tanultuk egy életre. Senki nem gondolta hogy számítógép programok íródnak majd könyvelésre.
Én most azért Dezső bá' módszerét alkalmazom, nekem egyszerűbb.
Vegyük számba először a nyereséget amit nem a feltétlen kézzelfogható gyarapodásra értek.
Nyereségnek könyvelhetem el , hogy egészségi állapotuk nem rosszabbodott annyit
hogy nagy gondot okozna. Közelebbi családtagjainknak sem volt nagyobb betegsége.
A tágabb családban volt egy kis izgalom, de reménnyel teli gyógyulás következett be.
Munkahelyek sikerültek, a gyerekek közösségbe szoktak, és ez sem semmi.
Munkanélküli sem lett a családban.
Én akadály nélkül teregethetem a rongyaimat szabhatok varrhatok kedvemre.
Mindenféle fonalak és különböző tűk között jól érezhetem magamat.
Ennek kapcsán több barátság is létre jött, erősebbek, tágabbak, reményt keltők.
Pár napot tölthettünk Erdélyben is, ahol jól éreztük magunkat.
Minden hónapban megcsináltam a tárgyhavi dossziét az aktuális munkáimról.
Nem fogytam, nem híztam, tartom magam.

A vesztesség oldalára kerül : azt hiszem mindenki érzi a saját bőrén is taglalni sem kívánom
hogy miért nem , ( polidili téma ) de nem jutottunk el második otthonunkba a napfényes Görögországba mint ahogy lassan húsz éve minden nyárutón.
Egyetlen egy barátságnak indult kapcsolatot kénytelen voltam én megszakítani.
Sajnálom a mai napig, de ez volt a jobb megoldás.Vesztességnek éltem meg.
Romlott a szemem, nem keveset. Nem sokáig lehet halogatni az új szemüveg
csináltatást ami persze újabb veszteséget fog okozni. Már tájékozódtunk árakról.

Ez a rövid összefoglalóm az én " nagy könyvemből " !
Az átvitelben a készültségben lévő munkáim: 1 db Hortenzia baba 50%
1 db Hermin boszi 25 % 1 db nyári horgolt topp 15% - os készültségben vannak.
Ezek már csak az új esztendőben lesznek befejezve .
Ha veszem a nyereség és a vesztesség közti különbözetet mégis azt kell mondjam nem volt ez annyira rossz év. Rosszabb is lehetett volna.

Terveim ? vannak ! Én is úgy vagyok ezzel olyan szép kerek ez a szám főleg nekem ami most következik, hát merjünk nagyot gondolni ebből baj nem lehet , és még sikerülhet is :))

10 megjegyzés:

MARIKA írta...

Kívánom ,hogy terveid, álmaid teljesüljenek jó egészségben és szeretetben.

fpárduc ugrásai írta...

Miután elolvastalak, nekem is eszembe jutott, hogy számot vessek az évvel... Majd még újra gondolom, hogy megér-e egy bejegyzést...

Gondtalanabb évet, fonalat, tűt, sok szép anyagot, és egészséget, alkotó kedvet kívánok neked a következő évre!

Sziranszki írta...

Én is akasztófás papíron tanultam a könyvelés rejtelmeit :) Boldog Új Évet kívánok!

Abile írta...

Én is kívánom Neked, hogy teljen a következő esztendő is békességben, egészségben, szeretetben és hogy a kezdődő Barátságok tovább mélyülhessenek! :o))

mmama írta...

Köszönöm a jókívánságokat !
Úgy legyen !

lomaquilt írta...

Örülhetsz, hogy igy tanultad a könyvelést. A szemeddel kapcsolatban viszont azt tanácsolom, hogy sürgőssen menjél orvoshoz. Én is szemüveget akartam iratni és kiderült, hogy zöldhályogom van (ami azért nem vészes, cseppekkel rendben lehet tartani!).Szemüveget irattam és miután piackutatást végeztem, javasolom az Ofotértet, ahol igen gyakoriak az akciók és szembemérés is van és az áraik még mindig a legnormálisabbak. Nekem prgressziv lencséim vannak aminek darabja 50-60 ezer körül van plusz a keret plusz a bevizsgálás. Az ofotértnél megusztam 80 ezerrel a két lencséért és 25 ezerrel egy Sophia Loren keretért. A számlát viszont egy ismerösünk magának eltudta számolni. Igy ez is nyereség! Sajnos ez a szemüveg (vagy a szemem!) is gyorsan romlik, igy két-három évente sajnos cserére szorul.

Naomi írta...

Kedves összegzés...kedves Tőled, hogy megosztottad velünk. Kívánok Neked egészségben, boldogságban, teli évet!

bruercsi írta...

Ez a tudatosság, összeszedettség...
Nagyon klasszul leírtad az évedet! Kívánom a terveitek valósuljanak meg, jó egészséget, boldogságot!!!

RedHat írta...

happy new year 2010!!

miamano írta...

Köszönöm,hogy meglátogattál :)Kívánok sokkal jobb évet,egészséget és minden más jóságot:)