2010. február 7., vasárnap

A lepel lehull............




Már mint Marisomról.
Két hetet birizgáltam mire fel tudott öltözni.
Igaz az első héten takarékon , szinte fekve varrogattam, mert
akkor úgy kívánta meg a helyzet.De minden nap a 6-8 órát azt böcsülettel kidolgoztam vele.
Lépésről lépésre haladva a ruhadarabokat számba véve
készült .
Mikor ez volt az elfogadott viselet akkor a ruháról meg lehetett
állapítani, a viselője korát, családi állapotát és anyagi helyzetét.
Maris egy jómódú fiatal menyecske, és ha így van akkor legyen mellé bubája is.
Ruházata áll : bugyogó, ingváll, kis alsó, kis pendely, nagy pendely, kötött harisnya.
Eddig a szigorúan vett fehérnemű, sifonból.
Innen van négy rakott len alsó, és az ötödik a felső szoknya.
Fején lyukhímzéses szélű főkötő van hosszú hímzett pántlikával.
Az ingvállon van a dúsan hímzett pruszlik.
A felső szoknya felett egy riselt szélű , szintén dúsan hímzett kötény,
hátul hímzett pántlikával megkötve.
Csizmája , mint az előző bejegyzésben írtam gipsz, csak befestettem feketére és lelakkoztam. Így mintegy nehezékként szolgál, és meg tud állni támasz nélkül.
A baba test, turis trikó + tömőanyag + fonal, és a fejekhez az utóbbi időben használok
a derékig levezetve drót merevítést. Így nem roggyan meg a feje.

Kaptam olyan kérdéseket , hogy : hol csináltatom a kötényt ? Vagy : ki csinálja a kötényt ?
Én csinálom a kötényt, ha venni szeretném bizonyára nem tudnám megfizetni ugyanis négyzetcentire riselnek arany árban. Igaz van vele dolog, nem is kevés.
Én kifejezetten szeretek kézzel riselni, megnyugtat az hogy nem lehet fölfújni, nem lehet kihagyni műveleteket, mert ha nem jól van felépítve akkor be sem lehet fejezni.
Keservesen megtanultam a gépi változatát is, de ahhoz viszont nincs türelmem.

Tehát elmondhatom Mariskámra hogy tetőtől talpig az én gyermekem.
És ha már bubát nyomtam a kezébe a sajtár és a köpülő fa mellé, akkor leánykát
adtam neki, mert nálunk efféléből van hiány, az öt fiú unoka mellett :))

Mariska alakulását az oldalsávban kattintásra működő képtárban aprólékosabban meg lehet tekinteni.

18 megjegyzés:

krókusz írta...

Gyönyörű!!!

Survivor írta...

Csak ez az egy szó jutott eszembe:

Fantasztikus!!!

Tigrislilijom írta...

Csodajó, csodaszép! Szerintem annyi dícséret ide sem fér mint amennyit érdemelne :-)))

Mehike írta...

Nagyon szépen felöltöztetted Marisodat.Gyönyörű és a kidolgozás egyszerűen mestermű

Abile írta...

A lélegzetem elállt, amikor megláttam a babát! Fantasztikus! Hihetetlen!

MARIKA írta...

Húúú de szép lett Marisod !

xlliann írta...

Marisod és a beszámolód is tökéletesre sikerült.

Anyus írta...

Fantasztikusan szép lett!!!

fpárduc ugrásai írta...

Nahát!
Igazi menyecske lett Marisodból!
Magassága mekkora?
Mennyi szép részlet van rajta! Izgalmas lehetett elkészíteni! :D

Ibcsy írta...

Azta! Szóhoz sem jutok! Fantasztikus:-)

Barbi írta...

Jaj, de édes lett! Gyönyörű a ruhája, köténye! Gratulálok ehhez a pazar munkához! :)

Hencsilli írta...

Gyönyörű! És mennyit dolgoztál vele! Nekem is van népviseleti ruhám, még a nagymamámé volt egy része, a pruszlikot, kötényt meg az inget meg kb. 15 éve hímezte nekem,mikor néptáncoltam.Annyira tetszenek a népviseletek! És most kicsit irigyellek hogy ilyeneket is tudsz varrni, valamikor majd én is szeretném kipróbálni. Gratulálok Marisodhoz! :)

Lonci írta...

Gratulálok, ez nagy munka volt, és a végeredmény az csodálatos:)

Nyafkamacska írta...

Az állam a pincéig meg se állt.
Már annyi szépséget láttam tőled, de megint és mindig újra túlszárnyaltad őket.

Anna írta...

Nagyon szép lett!!!

mmama írta...

Köszönöm szépen mindenkinek a bejegyzését.
Közületek sorsolok, majd egyszer csak
kisvártatva............

2010. február. 14.

Dia írta...

Hű,ez gyönyörű lett! kalocsai lány lévén tudom, hogy egy ilyen hímzés és riselni mennyi mennyi idő, míg ilyen gyönyörű végeredmény! minden elismerésem!

Ircsi írta...

Nagyon szép lett a menyecske igazi kalocsai De volt is vele munka ...mondtam neked hogy te egy zseni vagy
Gratulálok !!!