2010. március 9., kedd

Lili............ hosszasan !


Az előző bejegyzésemhez kapcsolódna 1-2 levél .
Már megválaszoltam, és abban meg ígértem ,
hogy amint tudok teszek fel egy kis segítséget
baba varráshoz. Bár kétségeim vannak magammal szemben .
Mert az igaz hogy a varrást azt tanultam( mint ahogy ez terjed is , ami nem baj )
viszont kifejezetten babát varrni csak inspiráció, kútfő , és akarat
útján tanulok a mai napig.
Ha valaki(k) szándékozna tőlem fogásokat ellesni, csak tessék, tessék !!
Nincs kőbe vésve semmi, bele lehet még kreatívkodni, csak bővül a tudásunk
e témában. Örülök neki.
Nem lesz perpatvar ha bárki ez alapján sikeresen varr babát, vegyétek és vigyétek a
receptet, hasznosítsátok, fejlesszétek.
Ha kell nyugodtan kérdezzetek, válaszolok. ( történt -történik ilyen )
Innen csak az elszánt érdeklődők számítsanak fordulatokra :
Az oldalsávban kattintásra működő képtár Lili c. dossziéját kell kinyitni !
Igyekeztem keretbe foglalni Lili születését.
A számozott képek indulása: A fej : 019. cső varrása. 020. cső összehúzva az egyik végén. 021. kifordítva. 022- 023. drót -tömés- lezárás, itt lesz a nyak.
Majd az arc ki-ki egyénisége szerinti kialakítása.
Rajzolhatjuk, varrhatjuk, itt ez utóbbi van alkalmazva.
Jön a rajz : én szabad kézzel nem minta alapján rajzolok, ezt lehet látni egy tea festett
póló ujján kirajzolva. A centi irányadóként van rajta.
A 001 . mutatja a kigépelt, kifordított, még nem tömött de már kifordított, és tömött alkatrészeket. A test a nyaknál , az áll alatt felvarrva és félig kitömve.
002. minden kitömve, a felsőkarok a combok bevarrva, az alsó végtagok levarrva , előkészítve gomblyukazásra.
003. 8 db. gomblyuk elkészítése.
004-005. minden alsó végtagot felgomboltunk.
006-007 . mozgathatóság ellenőrzése.
008. haj készítése. Ez a legegyszerűbb készítési mód( nekem ) Fonalat darabolunk majd a 010. módszerrel egy anyag csíkra varrjuk, a homlok és a tarkó méretének kétszeres hosszára. 011. a felvarrás, amihez ezt a nagy méretű tűt tudom ajánlani és a haj anyagát fűzzük a tűbe.
. 012 fodrászolás. ( ezt a tipusú hajat lehet más fazonra is fésülni, 2 copf, vagy a fülre tekert diaboló, rövidre vágva , stb )
014. a haj hátulról.
A baba életre kelt, a 013 . on Lili pózol. Magassága 22 cm . lett.
A ruha: erre tuti tippet szándékosan nem adok . Aki egy ilyen babát meg tud csinálni az fel is fogja tudni öltöztetni.
Csak úgy szőr mentén meg említem , hogy a képek között van vasaló deszkás kép is.
Nem véletlen. Aki varr annak vasalni is kell, és ezt nagyon szeretik elbagatelizálni.
A legszebb varrást is még szebbé teszi a vasalás !!!!!!!!!!!!
Én nem játszó babákat varrok, leginkább dekorációnak szánom, ennek tudatában
nem misztifikálom agyon a dolgokat, pl: tömtem már mindenféle tömőanyaggal,
és az amint látható nem a vadonat új anyagot használtam fel , a rögtönzés azon is lemérhető hogy az itthon lévő kb : fél kilónyi apró fehér gombok között nem találtam
10 db egyformát.Minden kétségbe esés nélkül válogattam belőle.
Ja ! és ami még szükségeltetik hozzá, nagy -nagy türelem és a munka iránti alázat !
Ne akarjuk fél óra alatt " összedobni " semmit.
Talán mondhatnám hogy némi gyakorlattal rendelkezem, és ez ahogy és amit láttok
uszkve 22 - 24 tiszta munka órába telt. Bár jobb is lehetne !
A pici ernyőcske életem első ilyenje , még korrepetálásra szorulok belőle :)
Hölgyeim ! amit ez idáig tudtam azt átadtam, nem fogom elvinni magammal, lehet
hozzá fogni, tovább fejleszteni, és ha megakadnátok, vissza utalok a fejlécben
íródott mondás utólsó részére ! ( kérdezni )
Jó munkát kívánok !

Πιυακοθηκη επισκεφη = utalás a képtárra !




6 megjegyzés:

bruercsi írta...

Nagyon jó kis leírás kerekedett itten, kérem szépen!! :)
Fotós, szöveges...biztatós!
Lilike igazi kis tavaszi hölgyike!

Zsófimamája_Gabi írta...

Nagyon csinos a kisasszonyka!
Ügyes vagy, mint mindig:)))

Μαιρη írta...

H κούκλα είναι καταπληκτική! Και το φόρεμά της τόσο όμορφο!!!!Μ' αρέσει πολύ και η ομπρέλλα της!!!!

Zazálea írta...

Óh, én éppen szenvedek egy babával, köszönöm!!

erifili írta...

Α little cute doll with a pretty dress. Bravo.

evanet írta...

Lilike aranyos kisasszonyka
remekmu lett ez is, mint minden babád.
A leirás számomra is nagyon hasznos, sokat tanulok belole