2010. augusztus 23., hétfő

Mondom a magamét...........


Nem panaszkodhatunk, a nyár utolsó hosszú hétvégéjén az időjárásra.
Biztos hogy nem csak az én környezetem használta ki , hanem sok -sok család is így tett.Hiszen jövőhéten vége az arany életnek , kezdődik a suli , és minden más kötött dolog.
Remélem mindenkinek jól telt.
Nálunk is volt vendégeskedés, kicsi munka , kicsi pihenés , és én amikor lehetett akkor a horgolmányommal foglalkoztam. Apa csak "sálnak" nevezi és nevet rajtam.
pedig már 30 cm osra növesztettem , no jó kell még hozzá 160 cm:-))
de hát mi az nekem ?:-))))))))))))) A szélessége 130 cm az a pár centi ami még hiányzik az sitty -sutty meg lesz. Húsvétra ígértem magamnak :-)

Szombaton délután csengőszó törte meg a csendet. Apa nyitott ki, beengedte a csak úgy mindenféle értesítés nélkül betoppanó kéményseprőt aki ellenőrzési céllal érkezett. Ami tulajdonkép jó , viszont máshol sem aratott nagy tetszést a következő:
Ha túllépünk azon hogy nem értesített ki a jöveteléről, nem hozott magával létrát, nem hozott magával szerszámokat, nem volt vele váltópénz .
Ezért aztán kapott létrát, aminek elővételével minket dolgoztatott, kapott szerszámokat, nem a sajátja kopott, és a visszajárót mivel nem tudott visszaadni elvitte borravalónak :-( ( úgy is kapott volna )
Kérdéseimre a következő válaszokat kaptam : Állampolgári kötelességem létrát tartani ! Szerszámokat is ! És lehetőleg mindig legyen apróban legalább kétezer forint itthon .És ez így megy évről évre, csak most sokalltam be.Mellesleg beszoroztam
az utcában lévő kémények számát a " sajnos nincs apróm " értékével. Háát..........
( Megállapítottam magamban hogy sem tűzoltó, sem katona, sem vadakat terelő juhász nem akarnék lenni, na de kéményseprő ..............:-)))))) de ezt már jól elqurtam , eső után köpönyeg .)
Mikor megemlítettem hogy az én gyerekkoromban a kéményseprő biciklivel járt,
hátán a kislétra , a tekervényes kefe, oldaltáska , ééés még golyója is volt, azt a választ kaptam hogy ma már korszerűbb a szolgáltatás.
bakfitty :-)) nesze neked újkor .
Szeretném megélni mikor felszerelve érkezik, és lehetőleg mobil kártyaleolvasó is van nála , megelőzendő az aprópénz gyűjtögetését a háztartásokban.
Most ez vagy utópia.... vagy bilibe lógott a kezem ..... vagy tényleg hülyülök...?
Bocsánat hogy morogtam , megyek horgolni.
Nem kell ám kímélni !


9 megjegyzés:

maca írta...

Drága Mmama!
Sajnos már mi is találkoztunk ilyen szerelővel, a párom aki szintén mester ember, már előre készül ha jönnek, mert mindig valami hiányzik. Az hogy nincs váltópénze, én tuti felváltattam volna vele, vagy én megyek el váltani, és egy fillé borravalót nem adtam volna, ez már a "csúcspofátlanság" magasiskolája.

Legalább a horgolással kicsit eltereled a figyelmedet az ilyen negatív dolgokról, mi lesz a műből?

Maria írta...

A kéményseprők /legalábbis itt felénk/ a Tüzeléstechnikához tartoznak, egy telefont megér bejelentést tenned.
Igaz is, miért kapott volna úgyis borravalót? Főképp ha már máskor is volt kifogásotok vele?

Lonci írta...

Háát, nagyon toleráns voltál hogy az első percben nem mutattál ajtót. Sajnos sokszor én is csak utólag vagyok "okos", egyszerűen nincs felkészülve az ember ezekre az arcátlanságokra:(

bruercsi írta...

Irgum-burgum! Minden szavad igaz,mint mindig! Én biztos felhívnám a főnökét és megkérdezném ezt a szerszám és létra dolgot...
Az, hogy felkészületlen a dolgozó egy dolog, de hogy még pofátlan is!!!!

Anyus írta...

Hát igen a modern kor kéményseprői golyómentesek, akárcsak szerszám és létra, de a markuk az megmaradt, és egyre mélyebb.Állampolgári kötelesség ide-vagy oda kiváncsi lennék, ha nincs létrám akkor mit csinál, feljelent?

mmama írta...

Kedves Mindenki !
A válaszaitok megnyugtattak kb: egyformán reagáltunk.
Hangsúlyoznám hogy tul.kép. nem is az emberrel van bajom, hanem a vízfejjel akinek dolgozik.
A beszedett pénzből talán telne eszközökre.
Maca az én férjem is mester ember , van is létránk, többnyire a kocsiban mert kell a munkájához, azért volt csak itthon mert szombat késő délután volt az eset.

Az utcánk jó hosszú, sok házzal ,ha csak a felében nem "tudott" visszaadni, már jó napja volt az Úrnak.

A horgolás pedig egy asztalterítő lesz.......... egyszer:-)

lomaquilt írta...

Mi a lakásunkat három éve ujittatuk fel és a legtöbb gond a kéményseprőkkel volt. A kerületi irodában igen részletes kioktatásban volt részem. Nagyon kicsinek éreztem magam! Akkor tanulmányoztam át mindenféle szakirodalmat és jártam a különféle engedélyekért. Mivel olyan fütőberendezést szereltettünk fel, amihez egy másik társaság jár ki ellenőrizni (nem ingeyen és a pénzt csekken kéri, ha nincs nálunk pénz) igy a "rendes" kéményseprők látogatásakor nem mindig vagyunk itthon. Na az idén megkaptuk tőlük, hogy akkor is meg kell nézni és miért nem voltunk otthon.

maca írta...

Mi lett volna, ha nem szombaton jön, és nincs létrátok??

Passzió-Merida, Ida írta...

Amikor a "korszerűbb szolgáltatást"
említette kibírtad, h nem kérdeztél rá: mi is az?
Nekem is felelevenítetted gyerekkorom kéményseprőit. Tartozott hozzájuk valami babona, hogy meg kellett fognunk egy gombunkat ha megláttuk és szerencsenk lett. Vagy valami ilyesmi.
De ezeket a maiakat jobb elkerülni, ha nem akarsz pórul járni. :)