2010. szeptember 12., vasárnap

Rekviem egy vasalóért.............

Szeretem a gépeinket mert segítenek a háztartásban.
ezen belül a varrógép és a vasaló kiemelt helyet foglalnak el szívemben.
mindennapos kapcsolatban vagyunk egymásra utalva.
Mindig kihangsúlyozom a vasalás fontosságát különös
tekintettel a varrásra nézve.
És mint ilyen amúgy megrögzött szinte mindent vasaló vagyok.
Hiába na ez foglalkozási ártalom:-)
A "tragédia" pénteken történt. Vasalás közben szaglászok, de mire rájöttem hogy a kedves vasalóm ég addigra már a csuklónál kicsapó lángcsóva a nagy csattanás
megértette velem hogy ennek annyi :-( Biztosíték le , és nagy nagy szomorúság.
Még a kilencvenes évek közepén vettük akkor Ő volt a csúcs technika, profi vasalónak számított. Egyet nem csinált csak nem magától vasalt:-) Olyan családból származott - aki mindenre gondol- ! Nyugodjék békében .
Akkor sem volt éppen olcsó, de könnyebben megvettük , akkoriban még nem dübörgött ilyen hangosan körülöttünk a gazdaság, ha kellett hát kellett.

Vasaló nélkül én félkarú óriás vagyok :-) jelentettem az esetet Apának , rögtön tudta hogy ez csak így lehet hiszen ismer :-) Megkért hogy valahogy a szombat délelőttöt vészeljem át vasaló nélkül és délután ha hazaért a munkából megyünk és veszünk másikat.

Erőt vettem magamon és nem szándékoztam vasalni bár a Menyem nagyon készségesen fel ajánlotta az Ő vasalóját, de hősiesen megálltam , nem vasaltam.

Itt új fejezet kezdődik az életemben. A gőzállomások között megláttam Fülöpöt.
Igen magyarul ez a neve , ez is egy jó család......................
Ott álltam és már nem is érdekelt más . Apa rosszalló pillantásai sem voltak hatással
valamint a kérdése hogy mit tud ez ennyiért még ??????????? ezt is elengedtem a fülem mellett.Az eladó nagyon nem örült kérdéseim százának, ám ezen is sikerült túl tenni magamat.
Fülöp itthon van , ismerkedünk. Mindig újabb tulajdonságát fedezem fel.
Remélem hosszan fogunk örülni egymásnak.



10 megjegyzés:

Kataca írta...

Utálok vasalni, de imádom a vasalómat, ő is jó családból származó, már 14 éves. Félek is hogy bekövetkezik az újat kell venni állapot, de akkor tanácsot kérni Tőled fogok, jó?

mmama írta...

Kataca ! én is már régen ettől féltem . Tényleg remek darab volt egy Tefal. De hát elfáradt.
Csak jót tudok mondani róla.

Fülöp alias Philips remélem beváltja a hozzáfűzött reményeket. Egy gőzállomáson lévő kis méretű , könnyű vasaló, függőlegesen is lehet vele vasalni.
Ára az egyetlen ami nem baráti:-(
Későbbiekben róla tudok majd referálni nagyon szívesen.
Kérdezz csak .

MARIKA írta...

Sok szép munkát fog vasalni Fülöp !
Jó helyre került lesz dolga :))

Nyafkamacska írta...

Vigyázz Fülöpkére, szeresd nagyon. Legyél jó gazdija és viszonozni fogja a törődést :-)

bruercsi írta...

Meghalt a Király, éljen a Király!
Fotót róla, kérem szépen! Vagy típust, hogy megvizslathassam...

Juhizs írta...

Nekem a csoda vasalók nem váltak be (értsd: csoda esetemben a sima gőzölős...nemhogy állomás ;-)
a natúr kis egyszerű vasalót kedvelem, bár abból több is van.
Kollekciómat majd 1 x bemutatom egy blogbejegyzésben (Neked - humorodat ismerve - tetszeni fog:-)
A legutolsó tartalék-tartalékjának tartalék vaslóját 1.-Ft pínzért vettem a tesz-vesz-en :-)
Sok örömöd teljék Fülöpben - tudod, királyok is viselték e nevet, s volt köztük Szép is :-)

Eta írta...

Fülöpöt sokan szerethetik, mert csütörtökön én is családegyesítésen gondolkodtam - akciós volt egy kevésbé előkelő darab,mint a Tied -, de már csak hűlt helyét leltem délfelé. Maradt egy másik jó házból/családból való vasaló. Remélem, tart addig a kapcsolatunk, mint az elődjével, "aki" egyébként szintén Fülöp, és vagy 20 évig dolgoztunk együtt. Szóval jobban nem is választhattál volna. :o) Sok örömteli percet, órát kívánok Fülöppel. Vasalni jó! Főleg, ha hideg van. :o)

mmama írta...

Most így vasárnap délutáni szórakozás gyanánt köszönöm a hozzászólásaitokat, könnyesre nevettem magam:-)
Juhizs várom a bemutatódat .
Nálunk csak kajából van tartalék itthon semmi másból, még hogy vasalóból ?

És igen! Szép Fülöp a király!
Remélem nem kell majd " ab cug" ozni !
Volt egyszer egy Fülöp nevű sziámink Ő is szép volt. Volt :-(

Eta ! a hír részedre sajnálatos , nekem remélhetőleg örvendetes , ha ilyen népszerű terméket sikerült kifogni talán megbízható is.
Ja ! és örömmel hallom hogy már ketten szeretünk vasalni :-))

mmama írta...

Bocsi
Én mindent megtettem hogy meggyőzzem mmamát, hogy kérje vissza a menyünktől a faszenes vasalót de nem hajlott rá.pedig sok faszén kijött volna az árából.
Elnézést, hogy bele kotnyeleskedtem.

PPAPA

Amaranta írta...

Jó kis történet! Szerintem szeretni fogod Fülöpkét, nemrégiben kaptam én is egyet, bár kicsit szerényebb mint a tiéd, mert a helyigényét is nézni kellett. Én imádom, teljes sok örömed a tiédbe! NAgy vasaló vagyok én is, ez az egyetlen házimunka amit imádok is csinálni. Még tiniként szoktam rá, mert folyton fáztam. VAdásztam a vasalnivalóra. Hatévesen tanított meg nagymamám.
Ppapának üzenem, hogy a faszenes vasaló nem ugyanaz, mint a parazsat evő paripa. Tüzes mindkettő, csak másképpen! Ha neki kellene vasalnia vele, nem ajánlgatná. Esetleg a vasalt csirkemellhez. Bocs! Kicsit zavarpos voltam a végén.