2010. október 27., szerda

A megfejtés...................








Előző bejegyzésem kérdésére 15 megfejtés érkezett.
Nem gondoltam volna hogy ilyen nehéz volt a feladvány.
Két jó megfejtés érkezett, sokat gondolkodtam hogy mi legyen, két cédula közül válasszak ? Ráadásul a cédulák mögött látom az embert is. Döntöttem.
Az időrendi sorrendben elsőként érkező jól válaszoló megkapja a boszit, és a másik jó megfejtőnek november hónap folyamán küldök egy rám jellemző meglepetés ajándékot. Remélem hogy igazságos voltam.
A megfejtés : Szardínia szigetén nyaraltunk !
Első jó megfejtő : Zsófimamája/Gabi a boszi tulajdonos !
Második jó megfejtő :Skoliagi novemberben meglepetést kap !
Köszönöm hogy játszottatok velem . A kapcsolatot felvesszük !

És aki nem szereti a hosszút egerésszen másfelé, most következik az élmény beszámoló.Nagyon kora hajnalban indultunk, ketten , kocsival.
Szlovénián keresztül, ahol a hegyekben az orrunkig sem láttunk, majd derengeni kezdett, és Trieszt magas partján már napsütésben reggeliztünk . Rimini felé vettük az irányt, GPS- ünk alias Moha bácsi egész jól navigált. Kora délután beértünk a városba. Én itthon kiírtam vagy 20 szállás címet, itt csak pár éjszakányi tranzit szállásra volt szükségünk nem voltak nagy elvárásaink, tiszta , egyszerű és olcsó.
A második próbálkozásra sikerült is a fentieknek megfelelőt találni. Szocreál épület,
hasonló belsővel. Barátságos tulaj, friss illatú egyszerű szoba. Mindez 15 EU ért.
Hujjj de nagyon boldogok voltunk:-)) Mire kibatyuztunk eleredt az eső, de sebaj mindent akkor kell csinálni mikor jól esik, kimentünk a tengerpartra.
Mikor a kilométer hosszú szálloda sor nem üzemel egy halott város benyomását kelti a tájék . Nem sokan voltak kívülünk, de mi élveztük a szabadságot, jót sétáltunk.
Majd az estét egy vendéglőben nagyon jó társaságban ( Margarita pizza és grillezett
rákocskák ) töltöttük el . Nagyon jó érzéssel és fáradtan tértünk nyugovóra.
Éjfél után hirtelen támadt nagy morajlásra ébredtünk, az ágy tekergett alattunk és a nagy méretű fa karnis koccolta a plafont, én kérdezem Apát - tejóégmiez ??????
Jött a válasz - hrrppffbiztosföldrengéshrrppfff- és alszik tovább.
Ekkor már a folyóson kisebb ribillió támadt , majd egy idő után csend lett.
Én némán kérleltem a karnist hogy ne csináljon belőlem pempőt ha elaludnék és közben lekéredzkedne :-))
Reggel lett és épségben ébredtünk, a Tv- ben láttuk hogy Forli- i epicentrummal
Emilia Romagna tartományban földrengés volt és a nyilak a tenger felé mutattak.
Ezt éreztük mi is. Aznap bementünk Rimini Óvárosába. Egy gyönyörű ékszer doboz.
Szépen rendben tartva, az utcán kerestem a szemetet , de nem találtam.Ápolt parkok rendezett házak , műemlékek. Csatangoltunk a városban, mígnem piacra is akadtunk.Ez élmény az élményben volt:-) Találtunk kézimunka üzletet is de sajna( ?)
zárva volt, így csak a rácson keresztül tudtam 1-2 képet csinálni nagyon szép horgolt kitűzők voltak.Város szerte virágok , virágok és virágok .Beültünk egy kávézóba egy darabig onnan figyeltük az embereket, akik barátságosak , és jól öltözöttek voltak.
Kellemes benyomással poroszkáltunk "hazafelé".
Szerencsénkre az idő kezdett javulni és szinte egész nap napsütésben fürödtünk.
A következő nap korán reggel elindultunk. Napi program : Serenissima Repubblica
di San Marino Olaszország enklávéja. Területe 60,50 km2, domborzatát az Appeninek uralják. Egy hegye a Monte Titano 749 m magas alkotja az egész köztársaságot. 301 ben St Marius Rab Szigeti remete kolostort alapított a hegyen,
hogy befogadja Diocletianus császár által elüldözött keresztényeket.
Őt tekintik az állam alapítójának. Századok során a környék urai többször is megpróbálták bekebelezni de lakói mindig meg tudták védeni magukat.
Függetlenségét az 1815- ös bécsi kongresszus nyomatékosította.
Megtapasztaltuk hogy parkolni szinte lehetetlen.
Az egy város egy utcájában lévő egy parkolóházba mentünk be, Majd onnan gyalog.
Monte Titano mint egy szégyenlős menyasszony fehér ködfátyolba burkolódzott ami nehezen akart oszlani. Mégis megmutatta szépségét, nekünk olyan érzésünk volt mintha Svájcban lennénk. Ha azt írom gyönyörű az kevés, tessék még hozzá gondolni. Keskeny szűk utcák, gyalog átkelővel és ott áll a fiatal rendőrnő.
Ketten mentünk csak és leállította a forgalmat áttessékelve minket. Már ezért érdemes volt :-))) De még másért is, ismét piacra bukkantunk. Friss gyümölcsöt akartunk venni a másnapi tovább útra . És én a sok rekesz közül megláttam egyet,
majd ránéztem az eladóra majd a kitett portékájára, aztán halkan kérdeztem Apát-
látod amit én látok ??- ühüm :-)) mondta .
Na hát én már betöltöttem az annyit , de ekkorát még nem láttam :-) ebből a fajtából .
Mit mondjak , mega? giga? orbitális ? szóval ráböktem és cinkosan - prégo -
jeleztem hogy akarom őt. 36 dekányi fokhagyma került a birtokomba a kerülete 37 cm az egész 1 fejnyi ! Azért még nagyon finom körtét is vettünk.

Korai fekvés volt mert reggel tovább álltunk Livorno felé ahonnét indult a kompunk
Szardínia szigete felé .
Képek a képtárban, folytatás holnap.................



15 megjegyzés:

Dorkadesign írta...

Nagyon jó volt, irtóra élveztem! Várom a folytatást:))

Abile írta...

Ahhh... :o)) nem ér abbahagyni az élménybeszámolót!!
Ez a giga-mega nem semmi! Egy egész évre elegendő lesz! :o)

Ilonamamzi írta...

Jaj de jó, hogy ilyen részletesen írsz, könnyű átélni az élményeket. A feladvánnyal kapcsolatosan először én is erre gondoltam, de ezt túl könnyűnek tartottam. Remélem lesz még játékod...

Amaranta írta...

Bár én nem neveztem, folyton az járt a fejemben miután elküldtem a mélemet, hogy melléfogtam és mégsem Görögország, hanem szardínia szigete (a konzerv miatt), de annyira ragaszkodtam Görögországhoz, és ógysem volt a játék felöl lényeges, hagytalak pihenni.
Nem volt ám hosszú amit írtál, folytasd nyugodtan, én is várom.

H. Mária írta...

Gratulálok a nyerteseknek!
Hát nem semmi út lehetett.:)

Zsófimamája_Gabi írta...

Tényleg? Komolyan? :))))
Köszönöm!!!

skolikagi írta...

Nagyon örülök az ajándéknak és várok türelmesen!
Köszönöm!
Gratulálok Gabinak!:-)

skolikagi írta...

Nagyon örülök az ajándéknak és türelmesen várok!:-))
Gratulálok Gabinak!:-)

Katica írta...

En direkt nem jàtszottam, mert nem lett volna tiszta jàtèk, mivel màr tudtam. Nagyon sajnàlom, hogy nem jott ossze a talàlka, csak otthon kell majd egyszer osszehozni, ha màr ez igy alakult. Na, majd jovo nyàron...
Azèrt nem gondoltam, hogy Moha bàcsit valaki kedveli.

mmama írta...

Van már folytatás.....

Abile ! viszek Neked majd 1 gerezdet :-))

Ica ! ha nem leszünk rozogábbak lesz még út, már tervezzük a jövendőt.

A nyertesekkel külön váltunk/tottunk levelet.

Katica ! sajnálom hogy nem találkoztunk, nem voltunk olyan közel egymáshoz.
Hm.. Moha szükséges rossz, de ha friss a programozása kifejezetten hasznos, nem ő tehet róla ha újabb utat építettek és nem tud róla.

H. Mária !
Sok éve utazunk és soha nem a kényelmest választjuk, inkább az izgalmast. Ettől lesz olyan " nem semmi " ahogy megfogalmaztad.

agibo írta...

Hát akkor én valahova máshova küldtem a jó megfejtésemet. Ezt írtam (volna) neked:
"Ezek a tengeri kincsek talán Szardinia szigetéről valók.
Ez jutott eszembe a képről. Kiváncsian várom a megfejtést."

Nagyon tetszik nekem is az élménybeszámolód. Milyen jó lesz majd visszaolvasnod pár év múlva. Újra élheted ismét az egész nyaralást.

mmama írta...

Kedves Agibo ! jó helyre írtál, és valóban ezt válaszoltad.
A jó válasz " szardínián nyaraltok" volt.
A képen szereplő tengeri kincsek Görögországból valók, csak díszlet céljára szolgáltak.
Sajnálom hogy most nem sikerült eltalálnod. Lesz még játékom.

agibo írta...

:DDD Rendben van. Értem.
Várom a következő játékot. Addig is örömmel olvasom a beszámolódat.

mmama írta...

Agibo ! köszönöm hogy megértesz !

Ágni írta...

Szia, én is jártam márciusban Riminiben és San Marinoban, írtam is a blogban róluk. Én nagyon élveztem Riminiben azt a rettenetes nagy partot, ahol annyian sportolnak reggelente, hiába lakom Görögországban, itt ilyesmire nincs lehetőség, nincsenek nálunk "ekkora" monstrum partok. Persze azért elképzelem micsoda nyüzsi van nyáron, az már nem tetszik..San Marino pedig valóban csodálatos!