2011. április 29., péntek

Anyák...............


Tavaly nem érzékenyültem el az anyáknapi ünnepségen.
(Bár Gergő nem mert felnézni.........)
Talán ez a bájos kis versike volt az oka.
Többen egymás mellett állva mondták ezt a kedves kis verset ,
mosolyt generálva az arcokra.

Anyák mosolyogjatok !


Bartos Erika : Anyák

Barnaszemű édesanyám
Úgy szólítom: Anyuka,
Anyukám a pocakjában
Hordott engem valaha.

Anyukámnak anyukáját
Úgy hívom, hogy Nagymama
Süteményt süt, gombócot főz,
Messze száll az illata.

Nagymamának anyukáját
Úgy hívom , hogy Dédmama,
Dédmamának kertje is van,
Közepén egy fügefa.

Dédmamának anyukáját
Úgy hívják, hogy Ükmama,
Ükmamának volt sok tyúkja,
Meg egy büszke kakasa.

Ükmamának anyukáját
Úgy hívják, hogy Szépmama,
Hajában a gyöngyös párta,
Derekán a rokolya.

Szépmamának anyukáját
Úgy hívják , hogy Ómama
Tizenhárom leányának
Egyike volt Szépmama.

Hogyha nekem gyermekem lesz,
Akkor leszek anyuka,
Anyukámból nagymama lesz,
Nagymamámból dédmama.

Anyuka és Nagymama és
Dédmama és Ükmama,
Szépmama és Ómama is
Egymásnak mind rokona.

5 megjegyzés:

Zsófimamája_Gabi írta...

A lányaimmal valamelyik nap pont ezen tanakodtunk, hogy mi a sorrend a felmenők nevei között:))

αχτίδα írta...

Μάνα..μητέρα..μαμά..όπως και νμα το πεις η λέξη είναι μια..ΑΓΑΠΗ!

mmama írta...

Gabi ! én is ebből a versből tanultam meg a felmenő "Anyákat" !

Αχτιδα ! πρωτος εγγονος Γεργο !

Sebok írta...

Nagyon tetszik ez az anyak napi koszonto-vers! Engedelmevel atmasolom magamnak is...
Elore is koszonom...

Onnek en ismeretlen vagyok, Ibolya blogjan akadtam onre, Ibolya egykori gimnazista tarsam es baratnom, akivel mai napig tartom a kapcsolatot...
Piroska Zetelakarol

mariann írta...

Nagyon edesek vagytok a kepen, kar, hogy olyan picurka!:)
Kis finomlelku Gergo!:)