2011. szeptember 20., kedd

Évia 1.



Mint az az előzőekből kiderült, Évia szigetén jártunk .
A miért és a hogyan az most itt olvasható !
Eddig mindig elmentünk a sziget mellett, valahogy elkerülte a figyelmünket, illetve nincs róla hír, prospektus, nincsenek ide szervezett utak .
Érdemtelenül mellőzik a turisták.
Mi most voltunk 18. alkalommal Görögországban 17 x elmentünk mellette, illetve nem arra jártunk.
Aztán megtaláltam Ágni blogját - A Görög kaland - címen . Rázúdítottam az információkat Apára és elkezdtem szervezni. Ennek kb: 1 éve .
Mert így megy ez nálunk, 1 évet spórolunk hogy 3 hetet nyaraljunk :-))
Soha nem bántuk meg, mindig csak a szép vakációra emlékszünk vissza.
Szóval kora tavasszal a kapcsolatot is felvettem Ágnival ( a hölgy magyar Gr.
családdal ) és mikor kiderült hogy lehet vinni kutyát is akkor kerültünk célegyenesbe.
Mindig ősz elején megyünk, nekünk az a 30-35 fok nappal nagyon megfelelő.
A tenger még langyos, hőség nem érezhető mert a meltemi mindig lengedez.
Ami fellelhető gépen és írott formában mindig átbújom és kijegyzetelem a kiszemelt helyről. Most is ezt tettem. Felkészülve indultunk útnak.
Ilyen hosszú távon még nem voltunk kutyával. Eleve úgy terveztük hogy
Athosnak kényelmes legyen, hiszen nem kérte hogy vigyük, ne kelljen szenvednie a bezártságtól a melegtől, az idegen dolgoktól.
Kb: kétóránként megálltunk , tehetett egy sétát és megkínáltuk vízzel.
A kocsihoz szokva van , de jól kibéleltük és leválasztottuk a csomagoktól a helyét.
Kényelmesen fekhetett, állhatott kedve szerint.
A hangját sem lehetett hallani amíg nem értünk a FYROM.-Gr. határra.
Az egyenruhásokat nem szereti :-)) főleg ha benéz vagy benyúl a kocsiba !
Este hat óra volt , illetve ottani idő szerint hét, és 900 km volt mögöttünk.
Úgy terveztük hogy megállunk éjszakára valahol.
Kinéztem egy határhoz közeli Hotelt, de nem foglaltunk.
Tranzit szállást nem szoktunk. Mindig volt. Így kutyával súlyozva nem gondoltunk
egyszerű helyzetre.
És láss csodát , odamentem a Hotel teraszán egy emberhez és megkérdeztem hogy
1 éjszakára 2 főnek van e szoba. Volt !
Ekkor mondtam hogy van egy kis probléma, mert van egy kiskutyánk :-)
Athos még a kocsiban várakozott.
Ember kért egy kis időt , felhívja a tulajt !
Simos Úr 5 percen belül érkezett és jót derült a "kiskutyánkon", majd bevezetett a Hotelba a szobánkig.
Persze nem lehetett ez véletlen, elnézve a Simos Úr körül ugrándozó három kiskutyát:-))
A szoba makulátlan volt, és kényelmes .Az erkély alatt még sokáig hallgattuk
a kiskutyák csaholását, Athos pedig csodálkozva nézett le hódolóira.
Lefekvés előtt még a Hotel tavernájában " megajándékoztuk " magunkat .
Apa egy Metaxát, én egy pohárka Retsinát kortyolgattunk el.
Simos Úr odaült az asztalunkhoz és beszélgettünk, a visszafelé jövő szállásunkat lefoglaltuk, majd egy Kali nihta-val nyugovóra tértünk.
Másnap...................

5 megjegyzés:

Ilonamamzi írta...

Nagyon klassz a beszámolód, alig várom a folytatást. Én nem hallottam eddig erről a szigetről, de most nagyon felkeltetted az érdeklődésemet. (Tudod mi is lenni görög bolond...)

Abile írta...

Dejóóó olvasni az útleírásodat! :D

Ágni írta...

De jó, de jó, de jó, köszönöm! Ha látnál, most tapsikálok mint egy gyerek, úgy tetszik! a sok év alatt ez a második beszámoló és annyira jó más tollából olvasni "rólunk" ! Ne fogd vissza magad, írj mindenről, jóról, rosszról!

martina írta...

Szeretem én is Görögországot és szívesen járok turistanyüzsgéstől mentes helyeken. Várom a folytatást.

Ircsi írta...

Nagyon jó érdekes beszámoló tetszik !
úgy éreztem amig olvastam mintha ott lettem volna én is :)