2012. szeptember 25., kedd

Tovább Gozora ........

Kora reggel buszra ültünk és Mellieha a szerpentines kis hegyi városka érintésével
felmentünk az északi kikötőbe C'irkewwába. Innen indul a komp Gozora egy Szentendrei-sziget
nagyságú kisebb szigetre.
A távolság 6 km. tovább tart a ki és be szállás mint az út. A szigeti emberek racionalitása a kompnál már meglátszik. Mindenki felszállhat , jegy nélkül be lehet sétálni a hajóba, mert tudják hogy aki átmegy előbb vagy utóbb vissza fog jönni:-) Akkor viszont retur jegyet kell fizetni !
Egy sorban állással lezajlik az utazás.
Hamar átértünk Mgarrba (Mdzsárr) Utunk elsőként Xaghra(Sára) felé vezetett . A város előtt van a megalitikus korból ránk maradt kőtemplom melyet G'gantija(Gigantija) óriás asszonyhoz köt a monda.
Régebbi mint a Piramisok. Kötőanyag nélkül állnak a falak és az oltár is. Ma is dolgoznak az ásatáson folyamatosan kutatva leletekért.
Második állomásunk az Azúr Ablak volt. Természeti képződmény a sziklás parton, körülötte szikla barlang amolyan útvesztővel. A szél éppen föltámadni készült minket még elfogadott a csónakos , ám a szokott 8 fő helyett már csak 6 főt vállalt el , azt is mentő mellényben és ülésrenddel.
A szikla barlang hasadékain ki és be ügyeskedett a fiú, ám a szél egyre erősebben támadott.
Mi egyre jobban kapaszkodtunk, aztán egy amolyan tarajos haragos hullám ami addig csak dobálta a csónakot, jól szájon vágott mindannyiunkat:-)A fényképezőgépeket is  megáztatta:-(
Csak oda nem került sós víz amit nagyon összeszorítottunk:-)) Mikor szerencsésen partot értünk
csak szárítkozni kellett, törölközni nem volt érdemes.
A nagy ijedtségre gyógyírként, megálltunk Xlendi(Slendi) panorámáját megcsodálni.
Ez a rész nem annyira kopár, zöld a hegyoldal ami erre felé ritkaság.
Egy tanyasi vendéglátónál kaptunk ebédet, amiből különösen a levest nagyra értékeltem:-)
A kertben fellelhető összes zöldség benne volt, mindenki kikanalazta cseppjéig:-)
A csirke sült már szinte nem is kellett volna .(nekem) ! csak a finom sárgadinnye :-))
Következett a sziget fővárosa Victoria Rabat . Kis sziget , kis főváros, keskeny utcák, kirakodás,
Citadella , piac. Ami feltűnt az hogy nyíltabbak az emberek, mosolygósabbak, kedvesebbek.
Folytattuk utunkat, a kézműves falu Fontana felé. Itt egy központi épületben mindenki egy fedél alatt árulja azt amit előállít.
Csipkeverő, kézikötő, hímző, cukorkás, szeszfőző,borász, méhész, sajtos portékája mind megtalálható.
Itt jól elsétáltuk az időt, sokan vásároltak is.
Hazafelé Xewkija(Sewsija) érintésével érkeztünk vissza a komphoz.
Megint sok újat láttunk, volt téma a buszon.

A következő fejezetre már előre rápihentünk egy napot 20 órás program lesz !

Jolimama írta...

Gyönyörű hely:-)

Bebi írta...

Istenem, 10 éve itt töltöttük a nászutunkat! Imádtam, sajnos a fényképezőgépünket filmmel együtt ellopták, csak 1 tekercs maradt! Málta elbűvölő, biztosan visszamegyünk egyszer!

Amaranta írta...

Ide viszont szívesen elmennék, ez nagyon megfogott!